یزدفردا "نشست مطبوعاتي معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و مديران حوزه بهداشت و درمان استان برگزار شد.

" غلامحسين دشتي " روز چهارشنبه در اين نشست كه در محل دفتر رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي (ره) يزد برگزار شد، با اشاره به اهميت توجه به بحث بهداشت، درمان و سلامت در زندگي انسان، شاخص سلامت را يكي از مهم ترين ويژگي رشد و پيشرفت جامعه دانست.

وي با اشاره به تاكيدات دين مبين اسلام در حوزه بهداشت فردي و اجتماعي در زندگي انسان خاطرنشان ساخت: پيشرفت در حوزه سلامت و بهداشت كشور نشانه توجه ويژه به تاكيدات دين مبين اسلام و شاخصه هاي فرهنگي است.

معاون استاندار در بخش دوم سخنان خود، اجراي طرح ملي پزشك خانواده را تحول تاريخي در حوزه بهداشت و سلامت كشور  بيان كرد و افزود: خانواده ايراني با اجراي طرح پزشك خانواده هيچ نگراني در خصوص بروز بيماري در زندگي نخواهد داشت.

دشتي كاهش هزينه ها و تسهيل روند درمان بيمار را از مزاياي اين طرح ملي دانست و افزود: نهادهاي فرهنگ ساز در اغنا سازي همه افراد و ايجاد اعتماد كامل آحاد مردم نسبت به اهميت اجراي كامل اين طرح نقش بسزايي دارند .

دشتي در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به نمونه هايي از طرح هاي عمراني و زيرساختي حوزه بهداشت و درمان استان تصريح كرد: ميزان اعتبار پروژه هاي در دست احداث استان بودجه اي بالغ بر640 ميليارد ريال را در بر مي گيرد.

مشاور استاندار و رئيس روابط عمومي استانداري نيز ايام پر خير و بركت ماه رجب را گراميداشت و افزود: حوزه سياسي استانداري از گستردگي قابل توجهي برخوردار است كه در نشست هاي بعدي تمامي اين بخش ها مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت.

" سيد عبدالمجيد قائم محمدي " همچنين از در اختيار قرار دادن گزارش اقدامات مديران مرتبط با اين نشست به صورت مكتوب در اختيار اصحاب رسانه براي بهره برداري لازم در زمينه اطلاع رساني و انعكاس عملكرد مسئولان از اين اقدامات خبر داد.

رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي (ره) استان نيز از اجراي طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع در سال جاري خبر داد و اظهار اميدواري كرد: تلاش هاي صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي (ره) يزد، كسب رتبه اول تيپ 2 كشور به استان يزد اختصاص پيدا كند.

" سيد جليل مير محمدي " ميزان بودجه اختصاص يافته به طرح پزشك خانواده را مطلوب ارزيابي و تصريح كرد: اجراي اين طرح بزرگ ملي پيشگيري از وقوع بيماري را بدنبال دارد.

وي همچنين از ثبت نام 400 نفر از پزشكان استان در طرح پزشك خانواده خبر داد و گفت: استان يزد با دارا بودن 386 پزشك متخصص، 828 پزشك عمومي و 53 پزشك فوق تخصص، از 95 درصد پزشك بومي بهره مند است.

مير محمدي همچنين هزينه اتمام پروژه بيمارستان شهيد رهنمون يزد را 400 ميليارد ريال و زمان بهره برداري از آن را تا پايان كار دولت دهم بيان كرد.

افتتاح بيمارستان اردكان و طبس و همچنين دانشكده طب سنتي و پيراپزشكي در اردكان و ابركوه از ديگر موارد اشاره شده توسط  رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي (ره) استان بود.

رييس سازمان انتقال خون استان نيز از اتمام ساختمان اصلي اين سازمان در هفته دولت خبر داد.

" خدايي " يكي از وظايف اصلي اين سازمان را نگهداري از فراورده هاي اهدايي مردم دانست  و اظهار اميدواري كرد: با افزايش كادر اجرايي بتوانيم جوابگوي درخواست تمامي بيمارستان هاي استان باشيم.

مديريت درمان صندوق تامين اجتماعي استان نيز از اختصاص هجده ميليارد ريال به منظور تهيه تجهيزات درماني بيمارستان هاي استان خبر داد.

" دهقان "  همچنين پيگيري مصوبات سفر هاي استاني هيات دولت به استان يزد را در اولويت كاري اين نهاد دانست .

درمانگاه ابركوه، ارتقاء درمانگاه بافق و راه اندازي درمانگاه تفت از موارد اشاره شده  توسط اين مقام مسئول بود.

مدير كل تامين اجتماعي استان نيز از وجود 14 واحد اجرايي، 9 شعبه اقماري و يك كارگزاري در استان خبر داد و ميزان افراد تحت پوشش اين سازمان در استان را 760 هزار نفر بيان كرد كه كسب رتبه اول كشوري در خصوص ضريب پوشش بيمه اي را بدنبال داشته است.

" حق پرست" كل هزينه پرداختي تامين اجتماعي  در سال گذشته را 2 ميليارد و 569 ميليون ريال و تعداد صدور دفترچه در سال گذشته را 380 هزار مورد بيان كرد.

مدير كل بيمه خدمات درماني استان نيز از تحت پوشش بودن 390 هزار نفر توسط بيمه خدمات درماني در استان خبر داد و اين اقشار را شامل كارمندان دولت، خانواده معظم شهدا و ايثارگران و آزادگان، دانشجويان، طلاب، روستائيان، بيماران خاص و ... برشمرد.

" دريجاني " نظارت بر 64 مركز بهداشتي و درماني در روستاها، صدور دفترچه به صورت مكانيزه در كمتر از 20 دقيقه، گسترش خدمات غير حضوري، اجراي طرح دوركاري و استقرار نظام مديريت كيفيت را از جمله اقدامات بيمه خدمات درماني استان در چند سال اخير دانست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا